Mieszkańcy stolicy kochają azjatyckiego Pad Thaia, Krakowa wegańskie burgery; Poznania, Trójmiasta i Wrocławia natomiast klasyczną kuchnię amerykańską – grillowane burgery wołowe.
Platforma działająca w Polsce Uber Eats, z okazji drugiej rocznicy swojej obecności na naszym rynku, sprawdziła, jak stołowali się Polacy w minionym roku.
Firma opublikowała dane dotyczące preferencji żywieniowych i kubków smakowych swoich użytkowników. Co i skąd zamawiają zatem Polacy? Jakie restauracje cieszą się największą popularnością?
Z platformy Uber Eats korzystają użytkownicy z Warszawy i 5 innych miast: Krakowa, Poznania, Wrocławia, Gdańska i Sopotu.
Co jedzą Polacy?
Lista 5 najczęściej zamawianych dań w Uber Eats:
Wśród restauracji wiodących prym w Uber Eats, w Warszawie na pierwsze miejsce wybija się azjatycka To To Pho, w Krakowie – Vegab, w Poznaniu – Gołe Baby, w Trójmieście – Oliwa do Ognia, a we Wrocławiu – Pasibus. Oto lista 5 najlepszych restauracji na platformie Uber Eats w 2018 roku, według ocen użytkowników aplikacji:
Oprócz lokalnych, często rodzinnych knajpek i restauracji, cieszących się dużą popularnością wśród miejscowych, Uber Eats współpracuje również z innymi, dużymi, ogólnopolskimi sieciami restauracyjnymi, takimi jak McDonald’s, Thai Wok czy Salad Story.
Rekordowe pod względem liczby posiłków zlecenie zostało złożone 4 grudnia, także w Warszawie, w restauracji Ambia: zawierało aż 70 pozycji, które tworzyły potrawy, takie jak: Czerwony Tofciu, Eco Ronny-Sojowy, Pad Thai z Krewetkami, Tajska Krewetka, Tajski Bobo, Udon Smażony z Kurczakiem, Wołowina Sma-Rice. Każda z nich została zamówiona po 10 razy. Jednocześnie to właśnie to zlecenie osiągnęło najwyższą wartość zamówienia – użytkownik Uber Eats ze stolicy zapłacił za nie 1495 zł.
Burger na mecz w TV
Uber Eats udostępnił również dane obrazujące, jakie dania zamawiali fani futbolu w trakcie piłkarskiego mundialu w Rosji. Na przełomie czerwca i lipca kubki smakowe kibiców najczęściej podbijały takie dania jak: pad thai, mix pierożków na parze, frytki, burrito chili con carne, cheeseburger i pizza.
Miłośnicy piłkarskiej fiesty chętnie zamawiali także kultowe pozycje z menu restauracji McDonald’s. Polska jest zresztą jednym z 26 rynków, na których McDonald’s oferuje możliwość dostawy swoich dań dzięki aplikacji Uber Eats, w ramach McDelivery. Uber Eats jest jedyną aplikacją partnerską McDonald’s na całym świecie, służącą do zamawiania jedzenia. W Polsce z platformy Uber Eats w ramach McDelivery korzysta aktualnie 79 restauracji sieci McDonald’s, a jej klienci zamawiają najczęściej… cheeseburgery. Użytkownik Uber Eats z Warszawy zamówił z McDonald’s 54 burgery z serem. Inny fan piłki nożnej (tym razem z Poznania) również złożył zamówienie obejmujące 54 pozycje, jednak jego repertuar posiłków był nieco bardziej zróżnicowany. Zażyczył sobie bowiem: 15 razy frytki oraz kurczaka McNuggets® (20 szt.), 10 cheeseburgerów, po 8 razy sałatkę Kurczak Premium – Chrupiący Kurczak i McChickena, a także po 4 razy BigMaca i WieśMaca.
Aaplikacja Uber Eats wykorzystuje mechanizmy z zakresu machine learning, czyli uczenia maszynowego. Na podstawie wyborów dokonywanych przez użytkownika „poznaje” jego smaki, „ucząc się” ich i rekomendując potrawy, mogące odpowiadać jego gustom kulinarnym. Z aplikacji mobilnej Uber Eats mogą korzystać właściciele smartfonów z systemami operacyjnymi iOS oraz Android. Obecnie używają jej mieszkańcy ponad 200 miast z 30 państw na całym świecie, zamawiając posiłki z ponad 80 tysięcy restauracji dostępnych globalnie w aplikacji.
źródło: newsrm.tv