Mamy już za sobą 16. edycję OKK! design, spotkania zrzeszających architektów, projektantów, pasjonatów dobrego wzornictwa, dziennikarzy oraz najlepsze marki wnętrzarskie. Wydarzenie odbyło się pod hasłem Biophilic, bo właśnie wokół niego skupiała się większość punktów programu.
Olga Kisiel-Konopka, właścicielka agencji OKK! PR, rozpoczęła spotkanie. Część merytoryczna należała do Dominiki Olszyny, redaktor związanej z WP DOM oraz Vogue Polska. Pierwszy na scenie pojawił się Paweł Sokół – prezes zarządu SAW., który opowiedział o Konkursie Wnętrze Roku 2019 SAW. Następnie Anita Łopatka, marketing manager marki PEKA, zaprezentowała uczestnikom nowy katalog firmy.
Natura w świecie Cosentino czy Cosentino w świecie Natury? Na to pytanie odpowiedziała w swoim wystąpieniu Aneta Konowrocka, marketing coordinator hiszpańskiej marki. O połączeniu ekologii i designu w podłogach drewnianych Barlinek mówili Dorota Karbowska-Zawadzka, dyrektor marketingu i Jacek Kula – dyrektor ds. inwestycji. Później goście obejrzeli,poprowadzoną przez Justynę Roźniakowską, prezentację produktów Gala Collezione. O ekologicznych rozwiązaniach w produkcji kosmetyków Kneipp mówiła Ewa Łusiak, marketing manager marki. Zdradziła między innymi, że do wytworzenia opakowań wykorzystać można włókna trawy. Zuzanna Dominów, relationship menager Home booka podsumowała konkurs „Minimum Powierzchni, Maximum Funkcjonalności”.
Czym jest biophilic design?
Termin biophilic design próbowali zdefiniować uczestnicy panelu dyskusyjnego Biophilic Design we wnętrzu: Kamil Białas (redaktor naczelny WhiteMad), Grzegorz Goworek (Studio.O.), Szymon Hanczar (Hanczar Studio) i Jacek Tryc (Jacek Tryc – wnętrza). Paneliści podkreślali znaczenie roślin zarówno w aranżacji wnętrz, jak i ich obecność wokół budynku. Nie mniej interesująca dyskusja odbyła się także pomiędzy uczestnikami kolejnego panelu Biophilic Design wnętrza komercyjne. O projektowaniu przestrzeni publicznych w zgodzie z naturą mówili: Dominika Zielińska (Head of Architecture, Workplace Solutions), Agata Frątczak (pracownia MADAMA), Darek Gocławski (pracownia A+D Kate Burnett, strategic marketing ) i Monika Brzóska (Moonstera).
Design w czasach zmian klimatycznych
Kolejna część programu skupiała się nie tylko wokół architektury, ale także – stylu życia. Areta Szpura,wcześniej związana z podzieliła się swoimi sposobami na codzienne ratowanie planety. Specjalnie na OKK! design przyjechała też Kate Burnett, strategic marketing manager firmy Milliken. Opowiedziała o certyfikacie WELL Building Standard i czynnikach wpływających na to jak czujemy się w danym wnętrzu. Iwona Pasik i Mateusz Gaczkowski zaprezentowali gościom inspirowane naturą panele akustyczne Acustio. Berenike Miłkowska-Milbrodt, Prezes Stowarzyszenia love Original tłumaczyła, jak ważne jest wybieranie wyłącznie oryginalnych mebli i dodatków, czyli szanowanie praw autorskich i idei twórców. Architekt Magdalena Federowicz-Boule, prezes zarząduTremend, mówiła o istotnych dla pracowni wartościach, w których ekologia odgrywa ważną rolę.
Wizerunek architekta
Znaczenie public relations i rosnąca rola mediów społecznościowych były tematem ostatniego panelu na OKK! design. Rozmawiali o tym: Olga Kisiel-Konopka (OKK! PR), architekt Anna Koszela-Krawczyk(Architektura Wnętrz), Agnieszka Gruszczyńska-Hyc (redaktor naczelna Urzadzamy.pl), Katarzyna Księżopolska (redaktor prowadząca portalu MAGAZIF) i Roland Stańczyk (RS Studio Projektowe).
Po zakończeniu części oficjalnej, konkursie z nagrodami od partnerów, przyjęciu solidnej dawki wiedzy i odbyciu poważnych rozmów w kuluarach przyszedł czas na rozluźnienie atmosfery podczas Peka Party.
Za stylizację przestrzeni podczas 16. edycji OKK! design odpowiadała Kamila Jakubowska-Szmyd (Milalook).O pyszne i miłe dla oka desery zadbali: La Cateria, Dietice i Sucre. Kawę serwowali bariściz CoffeLab.
Magdalena Kobza