We wszystkich egzemplarzach najnowszego Ferrari 488 Pista będą montowane fabrycznie opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 K2 o ultrawysokich osiągach. Zostały one zaprojektowane specjalnie dla modelu Ferrari.
MICHELIN Pilot Sport Cup 2 K2 – najnowsza generacja opon Michelin stworzonych na tor i homologowanych do użytku na drogach cywilnych – ich projektowanie zajęło w sumie 14 miesięcy. W tym czasie były one wielokrotnie testowane przez inżynierów Ferrari, tak by spełnić wysokie wymagania producenta. Łącznie wyprodukowano ponad 1100 prototypowych opon testowanych w centrum testowym Michelin w Ladoux we Francji, jak i na torach Fiorano i Nardo we Włoszech. W efekcie powstały opony oferujące bardzo wysoki poziom przyczepności, stałe osiągi i doskonałą równowagę.
MICHELIN Pilot Sport Cup 2 K2 wyróżniają się wysoką przyczepnością dzięki zoptymalizowanej powierzchni styku, rozkładu temperatury i transmisji mocy, co gwarantuje sportowy tryb prowadzenia oraz krótszy czas okrążenia. W oponach zastosowano innowacyjne technologie opracowane na potrzeby sportów motorowych. Jedną z nich jest Bi-Compound wykorzystująca dwie różne mieszanki na wewnętrznej i zewnętrznej części bieżnika, co przekłada się wysoką przyczepność niezależnie od warunków pogodowych.
MICHELIN Pilot Sport Cup 2 K2 oferuje dwie innowacje:
asymetryczny wzór bieżnika ze wzmocnionymi zewnętrznymi barkami opony, które pochłaniają siły poprzecze generowane podczas jazdy i pozwalają na łatwiejsze pokonywanie zakrętów;
opracowany specjalnie dla tego modelu pas aramidowy, który optymalizuje sterowanie samochodem.
– Aspiracje Ferrari skłoniły nas do opracowania bardzo zaawansowanych technologicznie opon dla modelu 488 Pista, w którym limity przyczepności są znacznie wyższe niż w poprzednim Ferrari 458 Speciale. Jeszcze większym wyzwaniem było skrócenie czasu pokonywanego okrążenia, ponieważ opony Pilot Sport Cup 2 musiały zachować łatwość prowadzenia, tak aby kierowca odczuwał przyjemność z jazdy niezależnie od poziomu swoich umiejętności.
Dzięki szerokiemu wykorzystaniu rozwiązań symulacyjnych opracowaliśmy oponę, której powierzchnia styku została zwiększona do maksimum, zaś osiągi związane z bezpieczeństwem, takie jak odporność na aquaplaning, nie zmniejszyły się – powiedział Pierre Chaput, projektant opony dla Ferrari 488 Pista.
źródło: newsrm.tv