Modern Retail Forum

W dniach 20-22 lutego 2018 roku w Kijowie odbywała się druga edycja Modern Retail Forum organizowana przez Modern-Expo Group w ramach międzynarodowej wystawy branżowej „Trade Industry”. Wydarzenie było pod hasłem tworzymy retail na nowo i zgromadziło wielu gości, zainteresowanych tworzeniem nowych formatów i konceptów handlu detalicznego, poszukiwaniem innowacji i skutecznych rozwiązań kompleksowych.
Handel detaliczny na świecie przechodzi proces ogromnych zmian, m. in. za sprawą konsolidacji branży, cyfryzacji usług, rozwoju komunikacji wielokanałowej oraz rosnącej świadomości i oczekiwań klientów. II Modern Retail Forum poświęcone było wyzwaniom, z którymi przyjdzie zmierzyć się branży dziś i w najbliższej przyszłości. Temat przewodni Forum „Nowy handel detaliczny. Trendy. Projekt. Efektywność” stworzył impuls do dyskusji oraz spotkań retailerów-praktyków, którzy mają bezpośredni wpływ na rozwój branży retail, przewidują trendy oraz kreują rozwiązania.

TRZY SESJE TEMATYCZNE
Pierwsza sesja tematyczna – Trendy – poświęcona była trendom w handlu, zakupach oraz zachowaniom konsumentów. Sebastian Cygal, Dyrektor Handlowy Grupy Modern-Expo, zaprezentował wizję sklepu przyszłości w oparciu o zmiany, które dokonują się już dziś. Leo van de Polder z Shop! Global Development na podstawie case’ów przedstawił jak zrozumieć współczesnego konsumenta, jego potrzeby i oczekiwania oraz zmiany funkcji, które pełni placówka handlowa. Przewodniczący Rady Nadzorczej VolWest Group Viktor Korsak przedstawił teorię pojawienia się na rynku innowacji.
Druga sesja tematyczna – Projekt – stanowiła platformę wymiany doświadczeń na temat możliwości tworzenia nowych rozwiązań, nowego podejścia do efektywności operacyjnej oraz zarządzania przewagą konkurencyjną w handlu detalicznym.

Goście mieli okazję posłuchać odpowiedzi na pytania jak zarabiać więcej, unikając marnotrawstwa środków, stosując koncepcje zarządzania Lean szefa Lean InstituteUkraineSiergieiaKomberyanov.  Doświadczeniami na temat możliwości zwiększenia efektywności oraz o Design Thinking, jako usystematyzowanego podejścia do procesu tworzenia innowacji, dzielili się OleksandrSokolenko z Apple Consulting oraz JewhenijAgejev z E.Next-Group.

Trzecia sesja – Efektywność – została zainicjowana przez dyrektora ds. Strategii i formatu, JosDeVries Ernst Consenheima, który opowiadał o strategiach wieloplatformowych w handlu detalicznym. VladyslavChechotkin, Rozetka.ua, mówiąc o przenikaniu formatów, podkreślał rolę kreowania nowych doświadczeń i emocji konsumentów. MykolaChumak, Prezes IDNT prezentował wpływ formatów na świadomość konsumentów. Współwłaściciel Modern-Expo Group, Bogdan Łukasik, przedstawił drogę, jaką przechodzi retailer od opracowania konceptu do realizacji przestrzeni handlowej, pokazując czynniki technologiczne, ekonomiczne oraz społeczne, które determinują wybór designu sklepu.

Tegoroczne Modern Retail Forum, jako miejsce wymiany doświadczeń oraz poszukiwania inspiracji, doskonale spełniało oczekiwania jego uczestników. Trendy, które będą przybierały na sile, rosnąca konkurencja, rozwój e-commerce, dostarczają wiele kluczy do otwarcia drzwi handlu przyszłości, który określamy handlem nowoczesnym. Modern-Expo Group właśnie takie klucze tworzy, transferując obserwacje i wiedzę zebraną z rynku w konkretne rozwiązania.

– Tworzymy taki system innowacyjnych rozwiązań dla retailu, który detalista świadomie wkłada do swojego koszyka, dzięki czemu tworzy retail na nowo – mówi Bogdan Łukasik, Prezes Modern-Expo Group.
Magdalena Pytkowska