Przyjęło się, że w firmach budowlanych rządzą mężczyźni. Nie ma jednak wyłączności i kobiety mogą również stać na czele przedsiębiorstw z tego segmentu. Jedną z pań, która zarządza firmą budowlaną jest Krystyna Baran. Od ponad 26 lat uczestniczy w rozwoju firmy WIŚNIOWSKI, a od lat 18 stoi na czele zarządu tej potężnej spółki i pracuje dbając o jej stabilność i ciągły rozwój.
Jakie cele wyznacza spółce?
Krystyna Baran z wykształcenia jest ekonomistką z zakresu finansów i rachunkowości. Ukończyła Wyższą Szkołę Biznesu-NLU. W firmie WIŚNIOWSKI odpowiada za obszar rozwoju i doskonalenia organizacji, komercjalizacji oferty handlowej, funkcjonowanie i rozwój kanałów dystrybucji oraz logistykę. W ramach zarządu osobiście nadzoruje działy: handlowy, marketingu, serwisu, transportu, księgowości oraz personalny. Z sukcesem łączy zarządzanie przedsiębiorstwem z angażowaniem się w wiele inicjatyw związanych z rozwojem regionu. Jej plan to nieustanny rozwój firmy i dalsza ekspansja na Europę, i nie tylko.
Potentat w branży
WIŚNIOWSKI to producent bram garażowych i przemysłowych, ogrodzeń stalowych, stolarki stalowej i aluminiowej. – O tym, że WIŚNIOWSKI jest obecnie liderem na rynku i nic nie wskazuje na to, by miało się coś zmienić, świadczy fakt, że nadal inwestujemy. Inwestycje w rozwój, nawet kilkanaście lat temu, gdy było to ryzykowne, okazały się strzałem w dziesiątkę. Ryzykować można, ale należy zawsze robić to rozsądnie i korygować plany i działania jeśli sytuacja tego wymaga.Moim zadaniem jest chłodna kalkulacja, cyfry muszą się zgadzać, a jako ekonomistka, mam za zadanie zabezpieczyć firmę pod każdym względem. Obecnie firma zatrudnia 1800 osób i zapewne ta liczba wzrośnie.
Budujemy kolejne hale, uzbrajając je w nowoczesne linie technologiczne z robotami włącznie. Inwestycjom tym niestety muszą towarzyszyć konieczne przebudowy dróg, linii energetycznych i infrastruktury towarzyszącej co stanowi znaczący koszt dla spółki, jednak inwestycje na szeroką skalę są w trakcie – mówi Krystyna Baran, prezes zarządu firmy WIŚNIOWSKI.
Jakie plany na rozwój firmy ma Krystyna Baran?
Nie zatrzymujemy się, gdyż od kilku lat celem spółki jest zwiększenie sprzedaży poza granicami Polski. Aby to osiągnąć, musimy komunikować i prezentować np. na najważniejszych targach (m.in. Mediolan, Monachium) że produkty WIŚNIOWSKI z Polski są wysokiej jakości, a oferowany asortyment spełni oczekiwania klienta indywidualnego oraz realizującego nawet duże inwestycje. Pragnę, aby WIŚNIOWSKI był marką znaną i poszukiwaną w Polsce i poza jej granicami.
Najbliższe zmiany
Chcąc realizować ambitne cele, Wiśniowski inwestuje w rozwój. Dzięki rozbudowie w roku 2019 przedsiębiorstwo zajmie 27 ha powierzchni,zwiększając moce produkcyjne, poszerzając asortyment produktowy i podwyższając wpływy do budżetu państwa z wielu tytułów- podsumowuje prezes Krystyna Baran.
Aleksandra Karwacka