O tym, że sport to świetny biznes wiadomo nie od dziś. Fani sportu śledzą ulubione dyscypliny i tworzą globalną społeczność. Według A.T. Kearney globalny przemysł sportowy jest wart 620 miliardów dolarów. PwC szacuje, że tylko w Ameryce Północnej wartość tego rynku wzrośnie o ponad 3% rocznie. Dzięki rozwojowi e-sportu, nowym dyscyplinom i popularności zdrowego stylu życia widać wyraźny trend – sport to dochodowe przedsięwzięcie.
Mimo ogromnej wartości jaką stanowi społeczność fanów nie jest ona respektowana na odpowiednim poziomie. Co więcej, rosnąca popularność i rozwój światowego rynku sportowego, wciąż nie daje kibicom globalnego narzędzia, które pomogłoby im wykorzystać zaangażowanie dla wspólnych celów, jak np. wymiana doświadczeń czy wpływanie na decyzje ulubionych drużyn. Na światowym rynku nie ma uniwersalnej platformy, która byłaby dedykowana kibicom.
Blockchain dzięki swoim cechom pozwalającym na przejrzystość danych, które są osadzone w sieci to idealne rozwiązanie do stworzenia globalnego ekosystemu społeczności sportu. W dodatku jest nieprzekupny. Przechowuje bloki informacji, które są identyczne w całej sieci. Nie może więc być kontrolowany przez pojedynczą jednostkę i nie ma pojedynczego punktu awarii. To wszystko sprawia, że to idealne narzędzie do stworzenia rozwiązania służącego budowaniu i kultywowaniu dużych zbiorów danych czy angażowaniu fanów zapewniając im przede wszystkim przejrzystość, skalowalność, transparentność i niezawodność.
Wykorzystując technologię blockchain stworzyliśmy zdecentralizowany system, którego celem jest wzmacnianie pozycji fanów na międzynarodowej arenie sportu. Naszym priorytetem jest stworzenie innowacyjnego medium pozwalającego na dzielenie się emocjami, doświadczeniem i pasją, ale także danie dostępu do specjalnych wydarzeń i okazji, poprzez sieć partnerską i rynek cyfrowy. Najważniejsze jest również to, że kibice są nagradzani za swoją aktywność. MEDIAR, czyli środowisko o którym mówimy zapewnia również eliminację fałszywych i wprowadzających w błąd danych– mówi Marek Szyperski, VP Strategy MEDIAR.
Aby zapewnić bezpieczeństwo i skalowalność globalnego ekosystemu MEDIAR, używa technologii blockchain. Pozwala to osiągnąć globalny zasięg, eliminować granice, zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych oraz gwarancję dostarczenia usługi, produktu (poprzez inteligentne umowy). Umożliwia także tańsze i szybsze transakcje oraz zapewnia uczciwość i wygodę decyzji DAO. Innowacyjność rozwiązania podkreśla również używanie tokenu MDR, czyli cyfrowego narzędzia, dzięki któremu fani będą mogli cieszyć się z pasji w najbardziej wygodny i korzystny dla nich sposób.
Od zawsze wiadomo, że marki potrzebują klientów do zarabiania pieniędzy. Fani są natomiast niezbędni do monetyzacji sportu. Ci którzy chodzą na mecze, oglądają rozgrywki czy grają na platformach wydają pieniądze na towary i usługi, które zwiększają przychody. Do tej pory wykorzystywane były media społecznościowe, mające zwiększać zaangażowanie fanów, ale blockchain może zrobić o krok więcej. Wprowadzanie wirtualnych tokenów, czy walut specyficznych dla danych dyscyplin może pozwolić na zwiększanie przychodów z towarów, usług, jednocześnie przynosząc korzyści kibicom. Rozwiązania, które bazują na społecznościach, ale są prowadzone przez blockchain pojawiają się już w innych sektorach i organizacjach na świecie. Dlaczego sport nie miałby skorzystać z takiego rozwiązania?
źródło: newsrm.tv