Teksty pod SEO – czym jest optymalizacja

paczka seo

Pisząc teksty pod SEO musisz dobierać takie frazy kluczowe, które wpisują internauci w wyszukiwarkę. Artykuły na blogu mają być ciekawe, by zainteresowały Twojego przyszłego klienta. Powinny rozwiązywać problemy i dostarczać bieżące informacje na temat branży oraz  obecnych trendów. 

Sprzedaż słowem – teksty pod SEO

Klient, poszukując produktu wpisuje w wyszukiwarkę frazę i wyświetlają mu się strony, które oferują to, czego potrzebuje. Jeśli zatem, w artykułach będą odpowiednie zwroty, pojawi się również Twoja witryna. Jeśli piszesz artykuł, musi on odpowiadać na jego potrzeby.  Sprzedajesz w tym momencie słowem, nieosobowością, perswazją czy innymi technikami poznanymi na szkoleniach wewnętrznych lub zewnętrznych. Nie tworzysz listy, by dotrzeć do odbiorców, ale zachęcasz ich do odwiedzenia Twojego sklepu online czy strony, zapoznali się z ofertą i wybrali towar, którego potrzebują.

Musisz się zatem postarać, by jak najwięcej osób trafiło właśnie do Ciebie. Jak to zrobić? Pisz swoje teksty pod SEO, dzięki nim wypozycjonujesz bloga. Artykuły są bogate w słowa kluczowe, ale umiejętnie wpisane w treść. Zanim zaczniesz tworzyć materiał, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, kto będzie Twoim czytelnikiem. Kogo chcesz zainteresować zamieszczanymi poradami czy informacjami ze świata branży, w której działasz. Musisz dać im pewną wartość, żeby chcieli nabywać produkty czy zamawiać usługi w Twojej firmie.

Ciekawe teksty pod SEO

Treści muszą być powiązane z branżą, w której działa Twoja firma. Mają być tematyczne i zgodne z prawdą. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, wpisz frazę w wyszukiwarkę, a podsunie Ci tematy. Piszesz dla swojej grupy docelowej, by ją zainteresować swoją ofertą. Same słowa kluczowe nie budują treści, więc nie może być ich nadmiar, bo artykuły nie będą ciekawe i nikomu nie będzie chciało się ich czytać. Teksty pod SEO muszą posiadać tagi, ale przesycenie zawsze zniechęca Internautów, więc opuszczają stronę.

Używaj zrozumiałego języka, bo piszesz dla wszystkich, niezależnie od poziomu wykształcenia. Jeśli jesteś ekspertem od rolnictwa, informatyki, zdrowia, kosmetyków, budownictwa, architektury wnętrz czy zieleni, używaj zaawansowanego słownictwa, bo użytkownicy poszukują konkretnych porad. Nie pisz w jednym artykule o wszystkim, ale skup się na jednym temacie, bo ważna jest długość treści, czyli odpowiednia liczba znaków. Publikacja ma wyczerpać temat, o którym piszesz. Użytkownik musi znaleźć odpowiedź.  Nie zanudzaj czytelnika, ale zaciekaw.

https://paczkaseo.pl/

Bądź jak copywriter

Copywriter pisze teksty pod SEO. Wymyśla temat, który zainteresuje czytelnika, z uwzględnieniem słów kluczowych. W podobny sposób tworzy nagłówki, odnoszące się do treści bloku. Stosowanie śródtytułów jest konieczne dla czytelności artykułu, wizualnego wyglądu, ale też pozycjonowania. Specjalista od copywritingu ilość podtytułów dostosowuje do długości tekstu. W śródtytule jest zawarta fraza kluczowa, która ma znaczenie dla robotów wyszukiwarek. 

Słowa kluczowe muszą być zamieszczone w naturalny sposób, tak w nagłówkach, jak i w tekście. Specjalista od sprzedaży słowem, czyli copywriter, tworzy meta opis i lead. Dla niego optymalizacja strony nie ma tajemnic. Możesz zlecić napisanie tekstów lub prowadzenie bloga przez copywritera. Dla niektórych właścicieli firm lepszym rozwiązaniem są paczki gotowych tekstów, bo mają już materiały do publikacji. Mogą je regularnie zamieszczać wraz ze zdjęciami czy też zaplanować ich pojawianie się na blogu w danym dniu.

Nie kopiuj treści

Kopiowanie treści jest plagiatem, ale ma również negatywne skutki dla SEO – Search Engine Optimisation. Duplicate content jest źle odbierany przez algorytmy Google. Jeśli marka, której sprzedajesz produkty wyraża zgodę na pobieranie artykułów z jej strony i publikowanie na Twoim blogu, czy w opisie towaru, nie naruszasz praw autorskich. Powielanie tekstów jest jednak szkodliwe dla rankingu witryny, ponieważ roboty zawsze wykryją kopię. Skutek jest odwrotny do zamierzonego, bo strona zajmuje niższą pozycję.

Google faworyzuje unikalne treści, nagradzając je wysoką pozycją. Pomyśl też, że użytkownik mógł już czytać artykuł o tej samej treści, więc nie zamierza tracić czasu. Często na blogach pojawiają się niesprawdzone informacje, więc wykorzystując je w swoim serwisie, powielasz mity. Jeśli korzystasz z danych, sprawdź, czy są prawdziwe.  Jeśli chcesz osiągać najlepsze rezultaty, nie idź na łatwiznę, ale poświęć trochę czasu i pisz własne teksty pod SEO lub zamów u copywritera czy w agencji. Będziesz mieć pewność, że są unikatowe. Bardzo często przewyższają jakością opublikowane już w sieci. Takich materiałów poszukują ludzie w sieci.

Arkadiusz Malanowski