Po raz siódmy EFL został laureatem prestiżowego konkursu „Firma Przyjazna Klientowi”. Główny indeks dla spółki wyniósł aż 93% i był najwyższy w dotychczasowej historii badania. We wszystkich obszarach badania klienci ocenili EFL wyżej niż w ubiegłym roku.
Wartość indeksu „Firma Przyjazna Klientowi” uzyskana przez EFL w tegorocznej edycji jest o jeden punkt procentowy wyższa niż średnia uzyskana przez laureatów Programu w 2016 roku i jeden punkt procentowy wyższa niż wynik uzyskany przez EFL w roku 2016.
Niemal wszyscy klienci uznali pracowników EFL za uprzejmych (98%) i kompetentnych (95%). 95% badanych zgadza się też ze stwierdzeniem, że pracownik EFL na samym początku informuje o wszystkich wymaganych formalnościach w takcie załatwiania leasingu. W porównaniu do edycji 2016 roku o 15 p.p. wzrósł odsetek osób skłonnych polecić firmę (promotorów). Za silną stronę firmy, respondenci uznali również szybkość załatwiania spraw i dobre warunki leasingu.
– Tytuł „Firmy Przyjaznej Klientowi” jest dla naszej firmy szczególnie cenny, ponieważ przyznają go sami klienci. Od siedmiu lat regularnie poddajemy się badaniu i konsekwentnie pracujemy nad poprawą jakości obsługi klienta, modyfikujemy ofertę i wprowadzamy nowe rozwiązania. Tegoroczna najwyższa w historii badania ocena jest potwierdzeniem, że podejmowane przez nas działania są efektywne i doceniane przez klientów. Szczególnie cieszą nas lojalność, skłonności do rekomendacji i ogólne zadowolenie z oferty produktowej i jakości obsługi – mówi Radosław Woźniak, Wiceprezes Zarządu EFL.
Godło „Firma Przyjazna Klientowi” przyznawane jest przez Fundację Obserwatorium Zarządzania, która jako jedyna w Polsce prowadzi kompleksowy projekt badawczo-rozwojowy, diagnozujący obszary, w których relacje firmy z klientami opierają się na wymianie wartości. Program jest realizowany na rynku polskim od 13 lat.
W badaniu uwzględniono takie wskaźniki jak: ocenę współpracy z EFL i łatwości kontaktu z firmą, ocenę prawdopodobieństwa rekomendacji EFL oraz ogólne zadowolenie klientów EFL. Dodatkowo badano ocenę infolinii EFL. Badanie zrealizowano na próbie 300 klientów EFL we wrześniu 2017 roku.
Maja Lidke