Firma EKO-OKNA S.A. w tym roku obchodzi 20-lecie działalności. Od samego początku istnienia stawia na ciągły rozwój, realizację nowych celów, pozyskiwanie nowych klientów i rynków. Aby firma działała bez zarzutu, a zamówienia były gotowe na czas potrzebna jest m.in. współpraca i bardzo dobra komunikacja między kierownikami/brygadzistami a pracownikami produkcyjnymi. Chcąc podnieść kwalifikacje osób na stanowiskach kierowniczych firma rozpoczęła trzymiesięczny projekt szkoleniowy.
Akademia Menadżera to duży projekt szkoleniowy, który potrwa do kwietnia br. W jego trakcie, trenerki firmy Altkom Akademia pokażą kierownikom i brygadzistom jak efektywnie zarządzać i porozumiewać się z zespołem oraz jak zbudować własny autorytet. Program prowadzony będzie dwiema ścieżkami. Pierwsza obejmuje zajęcia w których udział biorą zarówno kierownicy, jak i brygadziści. Kolejna prowadzona będzie dla każdej z tych grup indywidualnie.
Jak zaznacza Małgorzata Świerkosz – Hołysz jedna z trenerek firmy Altkom Akademia, aby zakład działał na 100 proc. muszą panować bardzo dobre relacje między pracownikami, a szefami. – Obecnie mamy rynek pracownika, a nie pracodawcy. W rezultacie, rolą każdej organizacji jest, aby kandydatów zrekrutować, a następnie utrzymać ich, już jako pracowników. Firma EKO-OKNA S.A rozwija się w bardzo szybkim tempie, czego rezultatem jest zwiększanie liczby osób zatrudnionych. Nasza Akademia ma na celu pokazać menadżerom jakie narzędzia mogą zastosować żeby wpłynąć na swoich podwładnych, czyli budować w nich świadomość, rozwijać kompetencje stricte pracownicze, ale także zaangażowanie względem zakładu. Wszystko po to, by chcieli zostać w firmie oraz by wiedzieli, że przedsiębiorstwo może zbudować im ciekawą ścieżkę kariery zawodowej – wyjaśniła Małgorzata Świerkosz – Hołysz, trenerka firmy Altkom Akademia.
– Już po pierwszych zajęciach widzimy, że osoby na stanowiskach kierowniczych w firmie posiadają niezbędne kompetencje do sprawowania swojej funkcji. My natomiast jako trenerki, w ramach szkolenia będziemy ich wiedzę na temat zarządzania pracownikami pogłębiać. Korzyść z tego typu przedsięwzięć jest podwójna. Chcemy, aby szefowie pracowali jeszcze lepiej i wykorzystywali swój autorytet oraz by rozwijali swoje umiejętności. Ich kompetencje się podnoszą co wpływa na działanie całego przedsiębiorstwa – dodała Małgorzata Świerkosz – Hołysz.
EKO-OKNA S.A. od lat oferują swoim pracownikom bogaty pakiet szkoleń dających możliwość rozwoju. – Mamy świadomość, że aby sprostać wymaganiom klientów, działanie firmy musi odbywać się na najwyższym poziomie. Niezbędne w tym wypadku jest zwiększanie umiejętności naszych pracowników. Kursy i szkolenia to niektóre działania rozwojowe, jakie proponujemy osobom u nas zatrudnionym. Chcemy być coraz lepsi w tym co robimy, dlatego też zdecydowaliśmy się na Akademię Menadżera. Dążymy do tego, żeby kierownicy i brygadziści jak najswobodniej, i jak najczęściej korzystali ze swoich umiejętności dotyczących zarządzania pracownikami produkcyjnymi. Od tego zależy płynność pracy całego przedsiębiorstwa. Mamy coraz więcej klientów, a co za tym idzie większą liczbę zamówień. W związku z czym nie możemy pozwalać sobie na opóźnienia. Zwiększanie umiejętności naszych pracowników to jeden z naszych celów, który staramy się regularnie wprowadzać w życie – podsumował na koniec Sebastian Przewosnik, Dyrektor ds. Produkcji w EKO-OKNA S.A.
Magdalena Matusik